kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Uppdatering av titel /Tid med bästpolarn / Shopping på byn / Glömska

Publicerad 2015-10-24 21:20:00 i Allmänt

Mao...en salig blandning av allt!
 
Uppdatering av titel:
Jamen, jag har ju blvit mormor igen! Är inte det en av de bästa händelser här i världen, så säg?
Dottern med familj var här på middag onsdagskväll. Beräknad tid för förlossning hade passerat och det verkade som att vi skulle få vänta än ett tag. Torsdag morgon fick vi så samtal om att det nu var nära och de hann knappt in på BB, så var han född! Det blev en kille. En fin liten kille till så att säga. Den 5:e i ordningen!
Tänka sig, på förmiddagen föddes han och på kvällskvisten satt vi alla samlade här hos oss och beskådade underverket. (Annat var det när man själv fick barn och fick ligga kvar på BB 1 vecka)
Pojken var så klart hur fin som helst. Långt korpsvart hår, fina drag, nätt och söt. Ögonen vet jag inget om, för han blundade hela tiden. Storebror Alfred, som varit med morfar hela dagen, var väldigt spänd och förväntansfull på att äntligen få träffa sin lillebror och lämnade honom inte med blicken en enda sekund.
 
- Någon bild på den nyfödda får jag inte visa, men ni kan ju bara föreställa er hur fin han är! -
 
Tid med bästpolarn:
Ja, Viola som hon heter, är och har alltid varit min bästpolare. Vi har känt- och umgåtts med varandra sen barnsben.
Vi ses ibland ofta, ibland sällan. Spelar ingen roll, vi vet att vi alltid har varandra. 
Eftersom jag och mannen träffades i vår ungdom, när jag och Viola jämt hängde ihop så känner han henne också väldigt väl och är glad för min skull, att jag har så bra kontakt med min barndomsvän. 
Det fanns en tid när vi inte kunde umgås så ofta. Hon valde att skaffa hund och i och med det, så kunde vi inte träffas som vi brukade ( pga min allergi mot hund) Nu har hon inte hund längre och i och med det, så tar vi igen all tid vi förlorat och träffas så ofta vi kan.
Jag och mannen avslutade vår husvagnscamping vid Viola och hennes sambos sommarställe helt nyligen.
Där tillbringade vi en helg tillsammans,- med god mat, dryck, skratt och  umgänge.
Efter det så har jag och Viola varit på helgshopping och därefter på IKEAresa och sen var hon och hennes sambo hos oss på Afterwork förra fredag.
I dag har jag och bästpolarn gjort en tripp till byn. Dvs Älvsbyn!!!
 
Shopping på byn:
Tänka sig...att man väljer att åka till en liten by för att shoppa, när hela staden ligger framför ens fötter?
Nu är det så, att både jag och  bästpolarn, Viola...vi gillar vår barndomsby och återvänder gärna dit.
Vi har shoppat, strosat på byn, snackat- och kramat om bekanta, ätit god lunch på Centrum. Garvat en del och spenderat en del. Mannekängat i en klädaffär och gjort byn helt enkelt:)
 
Glömska:
När jag kom hem efter min shoppingdag med bästpolarn Viola, så hade jag en hel del påsar att lasta in.
Dock var inte alla påsar med "fniss" 
Det blev nog för många påsar att hålla reda på, så en verkar vara kvar på byn?! Jag har räknat ut var, så det är väl bara att ringa butiken på måndag och förklara sig:) så kan det gå!
 
kramiz och fortsatt fin helg
/ Ken
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela