kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Resväska i miniatyr

Publicerad 2013-04-29 12:48:54 i Arvegods från mitt barndomshem

Jag tycker den är sååå B E D Å R A N D E  den lilla väskan som min Mor lämnade efter sig. Den var till brädden fylld med alla möjliga, lika bedårande handknypplade och virkade spetsar man kan tänka sig. Spetsarna har jag redan gjort div saker av, bland annat servettringar (som jag visat i ett tidigare inlägg)
Nu är den däremot fylld med allehanda notblad. Jag gillar gamla notblad och har gjort lite kul saker av dem.
Kommer att visa mer om det, vid annat tillfälle.
 
Idag jobbar jag hemma vid datorn och parallellt med det så försöker jag hinna med lite annat också.
Storkok av ärtsoppa bl a. Alla familjemedlemmar fullkomligen älskar den hemlagade ärtsoppan som jag fått recept på, av en av mina svägerskor. Tackaaaar för det! Min man förbereder för morgondagens grillning och köttet ligger nu och gottar sig i marinaden. Ute är regnigt, rått och kallt.
 
Sen här på eftermiddagen ska jag ta mig an ett spännande moment. Jag har rustat upp ytterligare ett gammalt skrivbord, som nu ska få ett annat användningsområde. Tänkte mig ett avlastningsbord. Den nya skivan blir det spännande momentet. Jag fick nämligen en överhandsfräs i present av mina barn - och det är här den kommer in. Lite spår i skivan...tror det kan bli riktigt bra. Blir det som jag tänkt så får ni endera dagen se resultatet!
 
Önskar er en fortsatt bra dag där ute
kram / Ken
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela