kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Björnloka

Publicerad 2013-08-04 22:12:23 i Allmänt

Det var inte mycke till blommor????, sa ett par äldre damer som jag träffade, på väg till jobbet. Jag kan tänka mig att de tyckte så, när de såg dessa torra kvistar:) och inte visste hur fint det skulle bli.
Plockade 3 höga, ståtliga kvistar av Björnloka på väg till jobbet. Jag själv fullkomligen älskar dessa graciösa, enkla och  ståtliga kvistar. Se bara till att de är ordentligt torkade, för växtsaften sägs vara farlig.
De grånade kvistarna hamnade i ett långsmalt fönster i en foajé till ett kapell. Passade så bra med det enkla, resliga och fjäderlätta intryck de gav. Sinnesro på hög nivå!
 
Vilken helg det varit. Fullt med jobb - allt från att ringa i kyrkklockor inför barndop till sockerkaksbak inför högmässa!
Har ett väldigt varierande jobb där den ena dagen inte är den andra lik och det passar mig förträffligt.
I kväll har jag dock, som så många andra i kommunen, fått njuta av ett helt sagoligt väder, med  middag på terassen. Vilken kväll alltså!!!
Mer av sådant väder, tack!
 
Ha de gott ni me!
kram / Ken
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela