kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Annan typ av servettringar

Publicerad 2013-12-29 20:01:00 i Designat o skapat av Ken

Ja, servettringar kan man tillverka av mycket. Har tidigare visat de i virkade spetsband och här en annan  variant - av de som blev kvar av en ljusslinga med prismor som hade gett upp
Tog vara på ljusslingan och efter att ljusen plockats bort så var det bara med hjälp av ståltråd och de som fanns kvar av slingan, forma fina glittrande servettringar. Under Juldagarna har här dukats upp till fest ett flertal gånger och servettringarna har används till samtliga, helt olika dukningar. Här en av dem...
Jag gillar dukningar och har under Julen använt mig av helvit dukning / röd/vitrutig duk  med små grisar på servetterna eller som här, röd duk och röda servetter med vita stjärnor. Servettringarna passade in i alla sammanhang.
 
Nyårsafton skulle dukningen hos mig ha varit Vit linneduk, vita stora servetter, detaljer av koppar och glas och till det, faktiskt mina servettringar av glasprismor - men nu blir det någon helt annan som ska stå för Nyåret och dukningen. Jag ser med spänning fram emot det.
Att sätta sig vid ett personligt, fint dukat bord är halva nöjet kan jag tycka. Likvärdigt med att kunna beundra ett fint och personligt inslaget julpaket. Kan inte hjälpa...men ända sin jag liten var, har jag alltid fascinerats att det!
 
Ha de fint och gott ni me!
kramiz fr Ken
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela