kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

ILEXKVIST i Juletid

Publicerad 2013-12-06 21:50:14 i Advent- och Juletid

Det här med Julblommor till Jul!? Det är nog över 20 år sedan som en Julstjärna el Hyacint fanns här hemma.
Man vill ju inte bli sjuk till Jul liksom. Inte bara jag, utan fler och fler jag känner, reagerar på dessa julblommor. Det sägs att det beror på att de är så hårt uppdrivna för att de ska blomma så tidigt som möjligt och med anledning av det så finns tillsatser med i leken...som inte är så bra att andas in.
Då föredrar jag hellre Ilexkvisten. Julig, vacker och enkel - som här, stående i ett fönster, men lika gärna som bordsdekoration. I like!
En annan Ilexkvist (i detta fall, konstgjord) formade jag till krans och satte på ytterdörren.
med detta önskar jag er - En fortsatt bra start på helgen och en trevlig 2:a Advent
kram/ Ken

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela