kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

alá Industrilampa

Publicerad 2013-02-22 19:42:37 i Designat o skapat av Ken

 som också den, hamnade i min dotters hem:) Lustigt hur det kan bli!
Det så kallade skalet, från något som en gång i tiden säkert varit en Industrilampa, fanns i gömmorna.
Jag lät den vila och funderade faktiskt en hel del på vilken design den skulle få.
En tygsladd (som det tidigare fanns på gamla strykjärn) var ju för mig en självklarhet.
Fick sen hjälp av min händige man att montera dit lampfästet och plåtbrickan överst. Den såg ändå naken och kal ut så därför föddes idén med att sätta dit en ståltrådsliknande rulle....jag vet inte vad det heter - hittade rullen här hemma satte dit den och blev äntligen nöjd.
Lampan är nästan silver-hamrad inuti och ger ett väldigt fint sken. Passar som handen i handsken till deras rätt grova trä-köksbord.
 
Nä, nu är det fredagskväll och dags för lite återhämtning.
Ha de gott allesamman
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela