kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Gammal Trappstol

Publicerad 2013-07-31 19:03:41 i Före & Efter

Trappstolen har hängt med i åtskilliga år. Kanske köpte vi den redan på 70-talet när vi flyttade ihop?
Allt eftersom åren gått så har den kommit att fungera som målarblock och en massa annat, som den egentligen inte var ämnat för.
Oj, vilket jobb det blev att rengöra denna. Aceton, skrapa, svinto mm mm - för att få den ren från färg. Sen har jag använt rester efter en matta, som blev över från restaureringen av groventrén.
 
Å så här blev resultatet
som till slut hamnade i tvättstugan - Nu ska jag fortsättningsvis vara rädd om den:)
 
Bara nya vita plastfötter saknas - sen kommer den att finnas kvar ytterligare åtskilliga år.
Prata om kvaliteé!!!
 
Nu tillbaka till uteliv
 
 

Kommentarer

Postat av: Deciree

Publicerad 2013-07-31 20:37:20

Hej Kerstin.
Du är då så händig:) Pallen blev verkligen superfin. Duktigt jobbat vännen. Kram//D

Svar: Tack vännen! kramiz / Ken
Ken

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-01 18:19:20

Men oj vilken förändring

Svar: Tack! Ja, faktiskt - det blev nog lite skillnad. Jag är nöjd i alla fall.kram / Ken
Ken

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-08-10 09:46:14

Jag håller med föregående talare. Otroligt händig och pysslig. Och dom där kakorna var ju verkligen inte dåliga som du bjöd på sist. Recept ? :-)

Svar: Tackaaar! Kakorna...jag mailar dig receptet på Fb.
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela