kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Sommartider?

Publicerad 2013-07-15 23:20:11 i Sommar & Trädgård

Å hjälp....jag hade helt glömt bort Bloggen!!! Kan det bero på att jag haft sommartider? Semestertider har det varit i alla fall och jag har inte alls hunnit med alla projekt som jag planerat. Nåväl, strunt samma. En härlig och avkopplande ledighet har det varit med mycke påtande i trädgården bl a. Här en bild från dammen.
Nu är så vardagen här med jobb och åter jobb, men roligt jobb. Har fått träffa massor med nya trevliga människor där, från jordens alla hörn. Idag kom en man in som inte kunde Engelska, så han ritade på ett ark för att göra sig förstådd. Jag fick rita tillbaka och - allt var glasklart ! -  Det var något nytt, men funkade hur bra som helst, ungefär som teckenspråk.
 
I lördags så hade jag anordnat en festträff, där mina syskon med respektive samt barn och barnbarn samlades.
Nu blev vi bara drygt 50 pers så långt ifrån alla hade möjlighet att komma. Jag har  många syskon och tillsammans med alla våra barn och barnbarn blir vi närmare 100 pers. Det är häftigt. Häftigt att man måste hyra en lokal för att ha möjlighet att samlas. Vi fick en trevlig dag och kväll tillsammans i ett helt underbart väder!
 
Önskar er en härlig sommartid mé!
kram/ Ken
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela