kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Somriga blommor

Publicerad 2013-07-05 23:57:22 i Sommar & Trädgård

Gick ut och fotade lite i trädgården i kväll. Det hade just regnat, så det kändes aningen otippat att plåta då:)
Blir inte alls lika vackra bilder när inte solen ligger på, men ändå...
Här ett kort på min favorit -LOBELIA- köpte i år blandade färger av dem och satte ihop. I like!
 
 
Sen ett kort på - VÅRELD - har redan börjat öppna sig. Vänta bara...när solen sedan börjar gassa lite oftare, så kommer den att formligen explodera. Perfekt blomma att plantera ut i en kruka på terassen.

-JASMIN - Doftar underbart och jag bara älskar den busken!

Sen kan jag berätta att årets första Jordgubbe plockades i kväll och tänkte ätas upp av Martin (mitt äldsta barnbarn) Han fick dock bara en enda tugga, för när han skulle vinka hej då, så tappade han den,,, Grrrrrrrr!!!
Han blev blåst på konfekten, kan man säga!
Men det är inte synd om honom, för jag fryser in sååååå mycke jordgubbar varje år, bara för att kunna koka hemgjord Jordgubbskräm åt han och hans bror hela vintern. Har så gjort i åtskilliga år, så han får nog sin ranson:)
 
Sov gott och ha de gott!
/ Ken
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela