kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

kallar det "Brickduk"

Publicerad 2013-03-16 13:26:00 i Designat o skapat av Ken

...som sagt, "Brickduk" har jag valt att kalla min egendesignade skapelse. I stället för en duk på bordet,som
mestadels bara är i vägen, så samlar jag ihop olika typer av dekoration på brickan. Lätt att flytta undan, vid middagar som kräver hela bordets utrymme.
Brickduken har jag tillverkat av helt återvunnet material som jag hade hemma. Omoderna tavelramar, läktlister som jag sparat. Ett plåtband har jag skuvat fast runt om och för att dölja skarven, har jag satt en zinkbricka med en gammal plåtknapp över. Jag har tillverkad en mängd olika sorter, som fått bli presenter till nära och kära.
Här är ett axplock av andra modeller.
Dessa "Brickdukar" har jag tillverkat av en bit från en takplatta och gamla ramar.
En gammal virkad duk har jag sedan målat fast på plattan.
 
Nu mot KALAS igen!!!  och tjejen som nu fyller år har faktiskt tidigare fått en Brickduk av mig, lika den översta fast svartlaserad.
Jag hoppas nu på en fortsatt bra dag och önskar Er detsamma.

Kommentarer

Postat av: Vivianne Sterner

Publicerad 2013-03-17 10:53:16

Ja jag har den turen att jag också har fått en brickduk. Jag tycker verkligen om den. Lite eljest hantverk. Har inte sett något liknande. tack för det kära syster

Svar: Ja visst är det eljest:) Ser nu fram emot att få tillverka något annat "eljest" till din kyrkstuga. Fundera på vad det skulle kunna vara.
Ken

Postat av: Deciree

Publicerad 2013-03-20 19:39:36

Inte skulle man säga nej till en sån...speciellt "made by Kerstin" :-)) Kram kära vän

Svar: kram tillbaka kära vän!
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela