kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Tjuvstart inför Påsken

Publicerad 2013-03-24 19:01:24 i Före & Efter

I helgen har jag börjat mitt Påskpyntande. Påsken är ändå så kort, så varför inte göra den lite längre:)
Tänk när jag växte upp, så satte min mamma t o m upp påskgardiner till högtiden. Jag minns att dom var gula med lite inslag av grönt  och rutiga minsann! Det jag också minns, var att vi fick äta så många ägg vi ville. Gissa hur många ägg min storebror åt? Nä, jag tror inte ni vill veta:)
Även när det gäller påskdekorationer, så har jag sedan dess alltid varit svag för just ägg. Påsken är för mig förknippat med ägg och mycke färger. Man blir glad, liksom!
Eftersom jag inte är det minsta konstnärligt lagd när det gäller att måla äggen, så färgsätter jag dem på annat sätt genom att göra något annat - av något annat.
Vad är nu detta? Jag kan säga att mina lite större barnbarn skrattade gott, när de såg att jag tog redan på t o m lökpåsar??? Mycke har dom sett mig lagra, men lökpåsar - där går gränsen! När jag då sa att jag kan se potentialen - ja, då skakade dom på huvudet.
Upphängningssnören...kan man bli tokig liksom - att de ska hänga och slänga på alla tröjor. De är bara i vägen så jag klipper bort dem - och sparar till nåt annat:)
..................................................................................................................................................................................
Ägg + lökpåsar + upphängningssnören = Resultatet nedan
Undrar vad mina barnbarnsgrabbar säger nu då? Jag tror faktiskt att de kommer att tycka att det är lite fränt att farmors sparade lökpåsar kom till användning i en påskdekoration!
 
Kreativiteten fortsatte med lite "sydda" påskägg
Kan man inte måla - så kan man inte - Då får man hitta på något annat:)
 
Sen en något tidig Påskmiddagsdukning och med det säger jag - P Å S K E N  K A N  B Ö R J A -
Ha de gott och må gott / Ken
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela