kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Vas - likt ponpon

Publicerad 2013-03-04 11:06:48 i Arvegods från mitt barndomshem

 
En vacker stilren vas med midja och dessutom i en ljuvlig nyans. Den gamla "askkoppen" som mera liknar en vacker slipad skål - har bevarats tack vare att min mor var rädd om sina saker.
 
 
Jag var tidigare på en föreläsning om trender, med designern Jon Eliason, där han berättade om sin senaste formgivning av glasvasen (som faktiskt påminner om denna)
Kriteriet för att komma med i Ponponfamiljen är att designidén är baserad på en berättelse, sa Jon Eliasson vid
pesslanseringen av varumärket. Den gemensamma nämnaren för sortimentet är att alla produkter uppstått ur behovet att berätta en historia. Fatta vad intressant det var att höra, eftersom jag har samma tänk själv när jag designar och tillverkar mina alster. Allt ska ha en historia bakom sig!
Tänk, allt kommer tillbaka, så var rädd om det du har - och var rädd om dig själv!
 
kram fr Ken
 
 

Kommentarer

Postat av: Deciree

Publicerad 2013-03-04 19:10:40

Kul att din mamma hade kvar dessa. Sen att du fick ta över dom. Roligt för dej. Fint att ha kvar som minne. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela