kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

JUL för mig

Publicerad 2013-11-28 23:06:38 i Advent- och Juletid

Håller för fullt på att Julpynta och fram åker de där sakerna som betyder nåt alldeles speciellt.
Min Mors gamla julgranskulor som hon förvarade i en urgammal Cloetta trälåda. Jag förmår mig icke att
sätta de skira "pollerna" i granen, utan de får helt enkelt vila kvar i den vackra trälådan - på skänken.
Där ligger de, precis som mamma alltid förvarade dem, innan hon satte upp dem i granen.
 
En jutevävssäck har hängt med många år - till den har jag sytt och broderat en jutevävsduk

Ett arvegods - Min avlidna svärmors gamla dockmöbler. Väldigt gamla. Fåtöljen ser du här
 
Julgardiner i köket på plats. Rullgardinskappan är ny för i år och den har jag sytt av en duk:)
 
 
Fortsätter mitt pyntande med avbrott för God Glögg och diegestive-oliv med grönmögelost...MUMS!
till tonerna av Tommy Körberg och Sissel Kyrkjebjö - för vad är väl mer Julstämning än "Julen är här..."
I morgon är en ny dag och ledig sådan, därmed kan jag Julpynta natten lång!!!
 
Mys till er fr mig och trevlig 1:a Advent!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela