kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Dans genom åren

Publicerad 2014-04-11 22:15:35 i Minnen

Just nu paus på - Let´s Dance!  Naturligtvis kollar jag med spänning på detta program!
Just DANS har tilltalat mig mycket genom åren. Jag var väl så där 14 år när jag började dansa och sen blev det dans för hela slanten i åtskilliga år...Dans och musik, det var själva livet!!!
 
---Lånade bilder på de ---
Jag dansade jämt. Upp för trappen hemma och samma visa nerför trappen, ute på gården, inne i köket.... (ungefär som på bilden). Jag kommer från ett väldigt kristet hem men tänk, dans och musik var aldrig synd - det var Glädje! Tur de!!! I och med de, så bestod dansglädjen...
Jag och mannen delade intresset och dansade fram på gator och torg...ha ha..
Vi gick Buggkurs och sen dansade vi bugg - Hur fantastiskt som helst!
Åren gick och dansen avtog och har nu inte dansat sen "gnussen" gjorde sitt genomslag..
 
Nu när jag kollar på Let´s Dance, så känns det så häftigt och lusten att dansa blir väldigt stor, för att se folk dansa, håll mé om att det är glädje utan dess like!
 
Så let´s dance!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela