kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Fondväggen på plats

Publicerad 2014-12-03 22:53:57 i Allmänt

Måndag ef m så var då fondväggen uppsatt av kära mannen. Redan söndag kväll (efter att gästerna åkt) blev det att vitgrunda väggen. Tydligen är det nåt nytt numera...att väggen måste målas innan man tapetserar!!!! Säkert att det beror på att tapeter nu för tiden har en sämre kvalitée än tidigare. Så var det ju inte förut!!!
Det ska föreställa en brädvägg! De övriga väggarna kommer vi att vänta med ett tag, men de blir lite åt sten/betong-hållet, alltså mer enfärgade. Vi har haft lite beiga basic-tapeter i rummet tidigare, så det känns rätt med en förändring.
 
Hur glad kan man va åt det, på en skala?
 
Denna eftermiddag har vi tillbringat i stora staden..i jakt på bl a skor - för till helgen blir det stort partaj. Ni anar inte hur många skor jag provade innan jag var nöjd!!! Vidare blev det inköp av ytterligare julklappar till barnbarnen. Nu är vi dock snart klara med just den biten, tack och lov!
 
Ha en fortsatt bra kväll!
kram / Ken
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-05 21:56:13

Snyggt det blev

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela