kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Hemma på snörik mark igen...

Publicerad 2014-12-26 22:44:09 i Advent- och Juletid

Detta var det som väntades oss vid landningen. Vackert, eller hur?
Vi är nu åter hemmavid, efter 5 dgr i Sthlm. Har firat Jul där för första gången! Min systeryster bor i stora staden och under alla de åren hon bott där, så är det hon med familj som åtskilliga år åkt Norrut till oss för att fira Jul. Nu vände vi på steken och åkte Söderut till henne i stället.
Vilka dagar vi haft, alltså!!! En rktigt fridfull Jul med god mat, trevlig gemenskap, många goda skratt, sällskapsspel i mängder och sång, så klart. Dessutom långa promenader:)
Våra favojulsånger som vi alltid sjunger, är dessa....
"Nu är Jul igen" med Just D
https://www.youtube.com/watch?v=foUwcrbXM2s 
 
"Mer Jul" med Adolphson & Falk
https://www.youtube.com/watch?v=zRmeztVV1dE
 
Hoppas även Ni haft en fin Jul och nu vill jag även önska Er alla en God fortsättning!
 
kramiz fr mig!
 
 
 
 
 

 

 

Kommentarer

Postat av: vivianne

Publicerad 2014-12-28 10:47:00

Tack själva det var så trevligt att ha er här hoppas det inte dröjer så länge till nästa gång.

Svar: Lovar att bättra oss på den fronten! Det får nog ändå bli vår/sommar till nästa gång!kram
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela