kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

lite fika på de

Publicerad 2014-12-01 20:01:45 i Advent- och Juletid

Så här såg det ut hemma hos oss i går kväll. 1:a Adventsfika och i väntan på anländande gäster.
Dagen till ära hade jag bakat Saffranssemlor. Testade göra två olika fyllningar (äkta hemgjord mandelmassa och
sen vaniljkräm) Gode gott om jag får säga det själv Bakade även strassburgare, vilket är ett måste enl de mina.
Vidare bjöds det på glögg i varierande starkhetsgrad och kvällen avslutades sedan med sällskapsspel.
Mycket trevligt!
Hoppas ni me hade en trevlig 1:a Advent.
 
Stora delar av helgen som var, tillbringade vi hos en av mina bröder. Tillsammans med honom och hans fru hade vi en trevlig samvaro med god mat och dryck, promenader och surr. Tackaaaar för det!
 
kram
/ Ken
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela