kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Återanvändningsprojektet

Publicerad 2014-07-13 21:43:52 i Före & Efter

Efter en svettig och ansträngande arbetsdag hemmavid, sitter jag nu på altanen i härlig kvällssol. Endast iklädd tunna kortbyxor och tunnt linne.Det är sommar det!!! Har surrat en sådär 2 timmar i telefon med min ena syster.
Det jag tidigare gjort idag med lite hjälp av mannen faktiskt, för det är tungt som bara den.
 
-- Före bild --
Det är nåt år sedan vi satte nytt tak på både hus och garage och därmed blev det så där 1700 betong-takpannor över så att säga:) De flesta av dem har jag sålt, men gode många är kvar.
Absolut inget fel på dem. En takpanna med kvalité, som absolut inte skulle kunna sälja nu (den håller allt för länge). Det är då... här återanvändningsprojektet startar:)
-- Efter bilder --
Som avgränsning mellan grillplatsen och åkerkanten började jag bygga en mur i vinkel. Detta är framsidan av muren sett från tomten.
Så här blev muren på baksidan, sett från åkern.
Med lite nedtrappning på den ena sidan....
Långt, långt tidigare har dessa pannor kapats på mitten för att användas till kantsten vid blombänkar och trädgårdsland. Väldigt praktiskt och hållbart. Nu blev det en mur och sen blir det inge mer här inte.
Det blev ett rejält träningspass i solhettan och efter det blev det bad i iskalla fjärden.
 
Ha de gott där ute!
 
kramiz
/ Ken
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela