kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

bara va-dagar

Publicerad 2014-07-07 22:46:49 i Sommar & Trädgård

Men hej alla fina!!! Hoppas ni alla har njutfulla dagar, nu när sommaren äntligen har kommit!
Bloggandet ligger nere lite för mig under dessa tider, som för många andra har jag märkt. Lustigt egentligen, eftersom säkert alla har mer än vanligt att skriva om, ta kort på och delge helt enkelt.
Kameran har jag alltid med mig, men tro inte att jag tagit så mycke kort för det:) Det blir inte av lustigt nog.
Just idag har jag däremot fotat lite, när vi varit på kalas. Barnbarn nr 4 i ordningen (lille Mario) fyller 3 år idag!
Det här är högen av paket han fick av oss och då endast en bråkdel av allt som delades ut. Dagen bjöd på fantastiskt gott fika och tårta så klart, allt detta till ett strålande hett väder - så pass hett, att parasoll kom till pass!
I övrigt då? - Jo, vi har flänkt en del denna sommar, bara varit korta pass hemma. Helgen som var tillbringade vi på Byske Havsbad tillsammans med barn och deras respektive samt alla våra barnbarn. Det är lite av en tradition att vi åker iväg dit en helg tillsammans. Trevligt!
Vidare har vi campat på åtskilliga andra ställen, bara jag och mannen.
Sommar är för mig SOL - VIND - ELD  och VATTEN.
Jag byter dock gärna ut vind mot eld, trots att jag i övrigt älskar precis allt som han sjunger om - Ted Gärdestad.
Tröttnar aldrig på denna låten.
 
Hej på en stund
/ Ken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela