kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Dimrosa pioner

Publicerad 2014-07-15 12:42:07 i Sommar & Trädgård

Pioner...finns nog inget i blomväg som slår det. Vi har en sort, en färg och den DIMROSA färgen älskar jag.
Plantan betyder nåt speciellt dessutom, eftersom den är hämtad från mannens föräldrahem, som numer inte finns i hans släkts ägo. Funderar om jag skulle köpa en annan färg också och plantera alldeles intill.
 
I går kväll plockades här in en mängd av de första Jordgubbarna från vårt trädgårdsland. Behöver jag säga att de var gode goda? En sak är säker - att jag kommer aldrig mera att köpa jordgubbar, utan i stället vänta på de egenodlade. De är ju så här de ska smaka!
En bamsestor jordgubbe (som jag inte såg igår på grund av ogräs över!!!!) är just inmundigad. MUMS!
 
Idag är det tvättdag hemma hos oss (som i går då!) och lakanen fladdrar lätt i vinden. En vacker syn bara det!
En havreteg (åker) i bakgrunden. Spännande varje år att se vad bonden sår. Olika typer av sädesslag alt gräs.
 
En fin dag önskas dig!
 
kram!
/ Ken
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela