kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

håll i hatten:)

Publicerad 2014-07-17 21:52:37 i Allmänt

En sån jacka...ja, just en sån jacka måste sticka ut, eller hur? Var först inne på turkos, men nu blev det helt otippat denna skarpa färg!  
Vilken heldag vi haft jag och en väninna. Morgonen började med att klä upp sig, fixa håret, måla fransarna och pudra näsan - kan vara en god idé att lämna tomtgränsen ibland och åka in till civilisationen:)
Nu har jag varit hemma en tid, gått i målarshorts och linne, håret på ända, osminkad och enkel. Det kan visserligen vara förnöjsamt en tid men farligt, farligt.....
Nåväl, det blev som en vanlig arbetsdag till slut. Upp tidigt för att fixa hår, kläder å sånt - sen en tur till stan.
Vi har strosat runt, shoppat, sporrat varandra och hittat kläder åt varandra, provat kläder, dissat kläder och handlat kläder.Till slut hade vi så tunga påsar att vi promenerade tillbaka till bilen och lastade in dem där.
Vi har suttit på utecafé och surrat, vi har mött trevliga människor, vi har studerat underkläder och en massa annat. Ja, sånt som man gör när man är två kvinns på stan:)
Shoppingdagen avslutades med Thaimatinköp och sen hem till mig där vi nu suttit på altanen i strålande väderoch ätit gott. och surrat länge- En fantastiskt trevlig kvinnsdag har vi haft som vi gärna gör om.
 
Hoppas ni har de gott ni me!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela