kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Dagens 3 positiva (dag 3 av 5)

Publicerad 2014-06-01 21:19:21 i Allmänt

1) Varit på Sommarens första auktion! Inte så mycke folk där faktiskt, men däremot hur mycke fina saker som helst. Var där i 5 timmar men kom ändå hem tomhänt, inte likt mig:) Jag hade siktat in mig på två saker. En låda med vackert blått porslin bl a. Det var fler än jag som ville åt den, så priset trissades upp en aning för mycket och då gav jag upp. Det var egentligen tallrikarna jag var intresserad av, så det skulle därför blivit rejält dyra sådana.
Det jag mer siktade in mig på var en väldigt långt gammal småspröjsat fönster, som jag tänkte mig rusta upp och använda som avskärmning, men det visade sig att det var tydligen redan tingat, så lite otur hade jag  trots att själva auktionsdagen var positiv,
2) Ordningen återställd på altanen! Jag hatar oordning, vilket det nu varit där en tid, med täckpapp överallt eftersom innertaket målats. Nu är allt på plats igen, tills golvet ska bytas - men det blir lite senare.
3) Sitter ute fortfarande, i härlig kvällssol! Nja, nu har jag gått in för att se spårlöst, men hela kvällen har varit helt underbart vacker och varm.
 
Nu ska jag forts kolla på programmet...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela