kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Dagens 3 positiva (dag 5 av 5)

Publicerad 2014-06-03 22:22:23 i Allmänt

1) Ringblommorna jag sådde, tar sig! Ja, nu har de inte riktigt kommit så här långt, som till blomning:)
men tids nog väntar jag mig detta. I många, många år har jag sått just ringblommor - direkt på platsen ute där de ska va. I en rostig hink vid dammen. En sommarblomma jag aldrig tröttnar på.
 
2) Det gamla långa spröjsade fönstret jag dreglat efter - tänk, det blev mitt i alla fall. Tack vare Jens!
Som jag nämnde tidigare så fanns detta fönster på Auktionen vi var på men det var redan tingat...
Jens stannade kvar en stund efter att vi övriga åkt hem för att fixa lite käk och det var tur det. Han ropade in en del saker bl a en massa fönster.
I eftermiddag kom så överraskningen...Jens fick möjlighet att även köpa fönstret som egentligen var tingat?!
Vilken överraskning, vilken present!!! Nu är det MITT och jag får riktigt stålsätta mig för att inte gå lös på det redan nu.
Det är ruskigt skitigt och slitet och saknar de flesta glasrutor, men vad gör väl det. Det ska alltså skrubbas och slipas och fixas. Jag kommer att visa före - och efterbilder så småningom.
 
3) Fick i kväll veta att vi ska vänta oss oväntat besök. Kul! Vilken överraskning att ingen mindre än syster-yster från Stockholmas kommer till oss. Helt oväntat och otippat - men ändå så solklart och glasklart det kan bli!
Vad vi ska göra? - och vem mer vi ska överraska - ja, det är hemligt än så länge!
Så jag säger Välkommen syster-yster
                                                              
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela