kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Det blev svart så klart

Publicerad 2014-06-13 14:10:00 i Sommar & Trädgård

Jag menar altanens innertak.  Vi har haft ett oljat trätak i så många år och nu var det dags att olja in igen och då bestämde vi oss för att istället lasera det matt svart. När alla målar vitt, så målar vi svart:)
Jag är sååååå nöjd och belåten. Konstigt nog blev det inte mörkt på altanen för det, utan i stället lyser det upp! Nu är det så här, att det passar bäst med svart till vår tegelfasad. Som accentfärg till det har jag valt blå toner. Mest marinblått men även lite ljusare blått.
- Typ så här -
Blått lyser upp mot det svarta. Vitt tycker jag blir för "bjärt"
Även dynorna till möblerna har jag valt i marinblå färg.

Nu är det golvet som står på tur att bytas. Blir betydligt bredare plank. Det befintliga är från 1979, när vi byggde altanen, så det har hållit bra må jag säga.
 
I kväll ska vi på "stor baluns"  - Företaget som mannen jobbar på, bjuder på detta! Kanske man ska kolla vilka strumpor som är passande till kvällens klänning då (för barbent tänker jag inte va) Benen är alldeles för bleka och osomriga för det:)
 
Nu hoppas jag på en trevlig helg och önskar Er detsamma!
kram / Ken
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-15 20:26:55

så himla fint det blev med svart tak. elegant.

Svar: Tack för det! Vi var lite tveksamma först kan jag säga, men nu är det gjort och vi blev supernöjda, som tur är:)
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela