kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

En alldeles speciell dag

Publicerad 2014-06-11 19:24:02 i Allmänt

Vi pratar Examen! Fatta, våra äldsta barnbarn som är twins, har nu firat sin 6:e examen, vilket innebär att de till hösten alltså börjar högstadiet!. Är detta möjligt? Jag menar, allt annat är ju sig likt, vi själva är ju fortfarande de vi alltid varit ...ha ha...:)
men hur som haver...nu börjar Sommartider, hej, hej sommartider....
 
- Tvillingarna -
- men gladast var nog lillebror  (snart 3 år)
Ni skulle sett (om inte min kamera just då la av) när Mario tog sina bägge bröder i var sin hand och vandrade bort till väntande bilen,för...fika var ju på gång och det var bråttom:)
 
Vad innebär nu examen för dessa två grabbar?
Jo, ett avslut med betyg utifrån det de presterat så klart - å sen, sedvanligt efterexamensfika med examenstårta,
dekorerad med årets Jordgubbar så klart / uppskattning / presenter ---- å sen...sovmorgnar / göra vad-man-vill-dagar mm.
Passande bild till det!
(Bilden har jag tidigare tagit från badplatsen där vi bor) Jag tycker den är rätt talande i sammanhanget.
Sommar - sommarlov- bad och sol!
 
Som farmor kan jag känna och iaktta: att grabbarna ändrar utseende mer och mer / att de blivit äldre /
att kramarna blivit allt flyktigare / att kompisar och brudar betyder långt mycke mer än släkten:)
OK. Jag förstår och kan bara konstatera....att visst, det är ju så det ska vara!
 
kramiz
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela