kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

en Moster fias på de...

Publicerad 2014-06-18 19:21:16 i I Like

En rasande god kaka till kaffet då...så här under förberedelserna inför Midsommar!
Sormigt att baka dessa som inte blev vrålsnygga precis,men gooooda! Jag har helt slutat att använda någonting annat än engångs-spritspåsar till spritsning och det var tur det, för fy så kladdig den skulle varit att diska annars.
Är snart i fas med vad gäller förberedelserna inför Midsommar. Idag har vi handlat klart all mat och lagt köttet i marinad. Vi valde ekologisk Rostasfilé av nöt. Aldrig hört talas om denna filé som sägs vara snäppet under Oxfilé (fast något billigare) Det blir spännande att prova nåt nytt i alla fall.
Vidare är långkalsongerna framtagna och dessutom vinterjackan, för ute ska vi vara och frysa ska vi inte:)
 
Tidigare i veckan botaniserade vi i en av stadens handelsträdgårdar. Det blev inköp av lite fler växter samt en del kryddor. Persilja / Fransk dragon / Oregono / Basilika - De är typ de kryddorna vi anväder allra mest.
 
Har tidigare kommit över ett blombord från 50- eller 60-talet. Själva ramen runt om var i teakfaner, men den laserade jag för att kunna ha utomhus. En zinkbricka med hål i finns inuti och där får nu kryddorna samsas.
Ja, då vill jag önska TREVLIG MIDSOMMAR till er alla!
 
och kramiz
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Deciree

Publicerad 2014-06-19 19:29:19

Ser jättegott ut:) Jag har inte bakat nåt just nu..tycker inte att nån fikar nu för tiden...men jag själv slutar nog aldrig att fika..det gillar jag. Jag skulle ha fikat gladeligen om jag varit hos dej o blivit bjuden på detta gofika:)) Ps. du/ni är så välkomna hem till oss när ni vill. Kram o trevlig midsommar

Svar: Vi hör av oss. Hälsa o ha de gott!
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela