kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

men vilka kontraster?

Publicerad 2014-06-09 20:12:00 i Allmänt

Ja, jag menar på vädret! Idag regn mest hela dagen, medan helgen som varit, bjöd på alldeles strålande sommarväder. Mannen (som mest jobbat) kopplade på vår husvagn och skjutsade först jag o min syster till vårt barndomshem. Där har vi campat och mått gott. Vilken semseter alltså!
 
Det är så fint, gemytligt och stilla där på landet. (En bild på stigen ner till sjön)
Den ena dagen anlände massvis med människor, för att fira min bror Göran som fyllde hela 60 år! Det blev stort kalas från kl 16.00 på eftermiddagen och med sänggång först vid 03.30. Eftersom min syster från Sthlm också var me, så var vi alla syskon samlade och det är inte alla gånger vi lyckas med det. Totalt var vi så där 50 pers.
Det var sååååå trevligt, med god mat och dryck -  skratt, sång och surr - allt i ett fantastiskt sommarväder!
 
Dagen därpå blev en nostalgitripp. Vi besökte nämligen många platser där vi lekt som barn.
 
Denna helgen lever man länge på, kan jag säga. Tack för den!
 
/ Ken
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela