kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Vedleverans och förhandstitt

Publicerad 2014-06-16 13:30:28 i Allmänt

Ja, så anlände den då...VEDLEVERANSEN...som vi väntat på. Lagom till Midsommar så att säga!
Ett av våra mindre barnbarn, Alfred som är 4 år, stod beredd med arbetshandskar på. Inte alla barn minsann, som frivilligt erbjuder sin arbetsinsats. (Det blev dock inte så långvarigt, för så kul var det inte att trava ved)..
Färdigkluven finfin björkved, bara att trava in i vedbodan då:)
En förhandstitt på mitt gamla spröjsade fönster, som jag tidigare berättat om. I dag blev det en liten arbetsinsats med det. Bända loss alla rostiga spikar som fortfarande satt fast här och där. En ordentlig rotborstning och rengöring, sen får det ligga ute och torka i blåsten, innan själva slipningen och en del fönsterkittning påbörjas.
Därefter målning och lite slipning på det.
Fönstret är 80 cm brett och hela 2 meter långt.
-- så här såg det ut innan --
Hur det blir och var det kommer att hamna, kommer ni att få se när det är klart, men det är en hel del annat som måste fixas till innan fönstret kan komma dit det ska:)
Lite fika på det...för nu är det fikapaus med filmjölksmuffins o pudrat florsocker på. Därefter ska jag klippa håret på lille Alfred, fast det vet han inte än:)
 
kramiz
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela