kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

1:a Maj Välkommen!

Publicerad 2014-05-01 18:28:30 i Allmänt

Bilden har jag tagit vid min bror och svägerskas sommarställe. Ett fantastiskt sommarparadis som har allt, precis allt!
Jag ville därför fånga något till synes anspråkslöst för många, men inte för mig. Jag älskar denna bilden, säkert för att den är så enkel och talande. Dessutom så kan jag skymta historiens vingslag:)
Det finns så många fina stilleben i naturen, man måste bara tas sig tid att se dem!
 
1:a Maj - ja, det är ju den tiden saker och ting börjar förnimmas och till slut tina fram (som denna gunga)
För mig innebär 1:a maj även - Bortplockning av allt vad vinterkläder o vinterskor heter. Skura garderoberna och fram med vår- och sommarkläder. Det får nu bli nåt för mannen att ta sig an, eftersom jag inte får göra så mycket nu ett tag framöver.
Han har dock satt mig i liiite jobb...(innan han åkte iväg på sitt arbete) som att se till att köttet i grytan kokar, en förberedelse till köttsoppan han ska koka i morgon. Jamen då ser jag till att det kokar då:)
 
Ha de gott!
/ Ken
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela