kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Det gula pudret

Publicerad 2014-05-20 23:08:33 i Allmänt

Väderleken för utomhusmålning hade varit alldeles perfekt om det nu inte varit för all denna pollen
För vi som har mycke svart färg så syns det ännu mer. Känns ofräscht med det gula pudret överallt!!!
Mannen jobbar för fullt varje ledig stund, med projekt "altan" Ja, altanen finns ju redan men nu ska den uppdateras lite. Det ska bli nytt golv också, för breda plank ska de va:) Kanske lite onödigt kan jag tycka, för det är inget fel på det befintliga. Vi har i stort sett alla år haft tak över altanen, så med anledning av det så har golvet
bevarats helt otroligt bra.
Inglasning vill han också ha mannen - Själv är jag anti inglasning, för varför ska man vara inne när man är ute?
Vi använder altanen så otroligt mycket eftersom vi kan sitta där ända till solen går ner, så det är nog varmt som det är.
Det är egentligen bara nu som jag skulle önskat en inglasning och det bara för att stänga ute all pollen.
Inte för att jag har några besvär med pollen, men jag är så less att torka av möblerna så snart man ska sitta ute.
Hur nu projektet fortlöper får jag säkert anledning att återkomma om senare.
Kanske blir det inglasning - om mannen själv får välja:)
 
Ha de gott!
/ Ken
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela