kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Shopping

Publicerad 2014-05-29 00:44:27 i Allmänt

Jag har shoppat en del till mig själv den senaste tiden ---bara för att:) Det är faktiskt en rätt trevlig tanke att nu är det jag som gäller. Tänk att komma till det stadiet, den åldern - när en själv går i första hand! Visst blir det ändå nåt spontant klädesplagg till mannen / barnen / barnens respektive och barnbarnen förstås, men långtifrån som förr.
Det blev ett par Lee jeans. Det var nåt år sen man hade det. Jag har alltid gillat just Leejeans å så Dobber så klart.
En fräsch ärmlös blus i marinblå/vit- färg hamnade också i påsen.
Sen blev det en kjol och en klänning i mullvadsfärgad linne. Jag kan sällan låta bli något som är mullvadsfärgat nämligen:) Ingen bild - för de hänger på tork. Jag tvättar alltid nya kläder innan jag använder dem, för att få bort värsta beläggningarna av kolofonium och allt annat ytskikt som tillsätts. De kanske gör så för att butikspersonalen ska slippa stryka de kläder som packas upp, vad vet jag? Särskilt viktigt tycker jag det är, att alltid tvätta sängkläder före användandet. för där, riktigt känns ytskiktet de lagt på.
 
I övrigt väntar även jag, på att få slippa bära sommarblommorna ut och in. Nästa år har jag lovat mig själv att inte handla hem sommarblommor så här i förväg. Frön sår jag alltid ute, direkt där de ska växa upp. Så lindrigt det är att sen gallra på plats. Jag driver inte upp några plantor, är nog inte så intresserad, målar hellre en möbel:) "fniss"
 
Ha de´gott!
/ Ken
 
 

Kommentarer

Postat av: Liza

Publicerad 2014-05-29 19:43:36

Hej Ken! Kul att du hälsade på hos mig! Har kikat in hos dig och kommer på fler besök!
KraaM! Liza

Svar: Haha...jag tittar ofta in hos dig ska du veta, men är usel på kommentera. Vet du, vi har ganska lika intressen du o jag:)
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela