kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Utedag och återhämtning

Publicerad 2014-05-30 01:09:50 i Allmänt

Wow vilket väder för uteliv. Kanon att det blev så just idag när så många har fridag från sina jobb!
Mannen fortsätter med projekt altan och har tillbringat lång tid med att måla innertaket där. När han äntligen kom sig ifrån alla målarångor därinne (med oljelasyr) och sa "äntligen" var det aningen svårt för mig att måsta konstatera - bara ett varv till - :) Jag är ganska kinkig av mig:)
I vanliga fall så brukar det vara jag som står för de flesta målningsarbeten (och då alltid med gasmask på)
men blev entledigad från detta nu på grund av att jag ska tagga ner och ta det easy ett tag.
Kunde ändå inte låta bli att drälla lite färg haha...
 Den marinblå färgen (som ser aningen kornblå ut på bild) har jag använt för målning av en blomurna och  passade då på att drälla lite av färgen på det redan färgprydda plåtskrinet. Ni vet ju att jag hyllar "det icke perfekta" när det gäller vissa inredningsdetaljer:)
............................................................................................................
Varför jag ska ta det easy? Jo, jag är ännu en gång inne i en rehabiliteringsfas på grund av allergi mot hundepitel.
Hur som haver så tror jag att alla får sin beskärda del. Jag fick detta med allergi, men i övrigt är jag frisk som en nötkärna. Vid provtagning är alla min värden på topp. Jag har inte ont någonstans, har inga allvarliga sjukdomar, äter inga mediciner och hoppar upp ur sängen varje morgon. Så trots allt, har jag mycke att vara tacksam över.
.
 
 Nu har jag sett en bra film.
Ha de gott!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela