kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Visst är den eljest?

Publicerad 2014-05-03 14:17:13 i I Like

Tavlan alltså!
Jag har barnbarn som är enäggstvillingar och när de var små så beställde jag denna akvarelltavla av konstnären, Maj Petzäll. Jag fick själv berätta och bestämma hur den skulle se ut. Lyxigt va? Tavlan skulle föreställa de två grabbarna, hand i hand i t-shirt och kortbyxor samt stövlar. Den ena grabben skulle ha magen bar. Ja, det var typ de ledtrådar hon fick - å så här bra lyckades hon med det uppdraget!
Ja älskar denna tavla och har nämt det för Maj många gånger.
Jag tittade nu in på hennes hemsida och genast föll jag handlöst för ytterligare en av hennes målningar.
Den här oljemålningen....

Hon är duktig Maj Petzäll - Bifogar en länk där ni kan se mera av hennes begåvning.
 
Ang gårdagen... det blev lite främmande i alla fall, trots att det nog är ytterst osannolikt att de läst inbjudan här på bloggen:)  I och med det besöket så blev det bulleverans till Intensivvårdspersonal och Industripersonal:) Ja, två arbetsplatser mao. Alltid trevligt att få bjuda sina arbetskompisar på hembakt fika!
 
 
 
Ha en bra helg!
kram / Ken
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela