kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

ett gott skratt

Publicerad 2014-11-20 18:00:00 i I Like

Fick mig ett gott skratt idag. Tänk att det kan få en att må så bra! .
Har man ingenting att skratta åt, så bör man i alla fall alltid börja dagen med ett leende. Det tänker jag testa.
Tydligen är det viktigare än man någonsin kan ana.
 
Jag tog reda på varför, kolla nedan.
 
 
Psykologiska effekter av att skratta

- stärker självförtroendet
- minskar hämningar
- minskar risken för utbrändhet
- ökar kreativiteten
- förbättrar problemlösningsförmågan
- ökar mängden av kroppens "lyckohormoner" (endorfiner)
- minskar oro, nervositet och ångest
- ger bättre humör
- ger god självdistans
- ökar koncentrationsförmågan
- ger en känsla av att vara närvarande i nuet
- ger ökad livskvalite
- förbättrar inlärningsförmågan
- frigör vår personliga potential

Sociala effekter av att skratta

- förbättrar människors relationer
- minskar konflikter
- är "isbrytare" och gör att människor kan "mötas"
- ökar vår sociala förmåga
- ökar vår attraktionsförmåga
 
Att man sen börjar skratta av att höra någon annan skratta.. galet härligt!!!
 
så skratta mera - och ha de gott!
hej på en stund!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela