kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Saffransbröd....icke

Publicerad 2014-11-22 17:37:06 i Allmänt

 
Tänkte mig baka saffranslängder idag....och vad hände? Jo, jag missade att tillsätta...just det. Den lilla fina burken
med saffran stod helt orörd kvar där på bänken:)
Vad att göra?  Nåja, då fick butterkaka i stället.
Idag har varit en hel eftermiddag vid spisen.Förutom butterkaka och klippta bullängder, så har jag åstadkommit en god middag av man tager det man har-stuk. Det blev citrondrängt o pepprad torskrygg (tillagad i stekpåse) sen en riktigt krämig risotto minsann, vaxbönor i smör, smördegsbakad skink/lök-rulle, sallad mm. Riktigt gott var det, om jag får säga det själv.
Inte mig emot att baka o laga mat, men sen ska det städas undan, paketeras in osv...mindre kul. Mannen kom då till undsättning o hjälpte mig med det tråkiga.
Nu blir det att luta sig tillbaka och invänta kvällens "så mycket bättre"
men just ja, skulle ju berätta att det blev nya tapeter. Rullarna som beställdes är nu hämtade och ligger bara där och väntar. Längtar!!!
Bild på det, kommer när de är klart.
 
Önskar dig en fin lördagskväll!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela