kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Lite "höstfix" då

Publicerad 2014-09-06 23:04:40 i Designat o skapat av Ken

Det märks och känns att det är höst och i å me de så blir man lite sugen på lite höstfix.
Förra helgen tillbringade jag mycke tid ute i trädgården. Vår häck på framsidan hade vuxit nåt kopiöst och behövde egentligen kapas med marken. Inte bra att beskära en häck på hösten, så det fick bli rejäl ansning i stället. Sedan bortplock av de sommarblommor som gjort sitt.
Denna helg håller jag till inomhus. Att det finns saker att göra överallt????!! men vad då, gör jag det inte nu, så är det kvar!!!
Jag hade tidigare plockat in kvistar av hortensian och haft den på tork.  Den vackra duvblå som blommat hela sommaren, har nu ändrat färg (märkligt) nu är den mer grön...
Har ocskå så smått börjat byta gardiner.. Har sytt om linne-panellängder till kappa i stället. Jag är väldigt svag för kappor. Enkelt och fräscht. I köket blev det en naturfärgad kappa med kanal för rundstav och insydda gamla spetsar.
Sen har jag haft en väninna här på surströmming. Passade bra eftersom vi två gillar surströmming skarpt! Mannen jobbar ett extraskift, så det blev perfekt att jag och väninnan fick träffas och surra lite. Kvällen var ljummen, så vi kunde sitta ute och äta å gissa om det var gott????
I morgon är det söndag och då ska jag sova ut lääääänge. Trots min ålder, så är jag fortfarande som en tonåring när det gäller att sova länge.....
 
Ha de gott i höstnatten!
 / Ken
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela