kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Det blev en sån söndag

Publicerad 2015-04-12 20:52:21 i Allmänt

Lite förberedelser...(inför våren) Började dagen med att gå igenom alla garderober. Lägga vinterkläderna åt sidan för att ge plats för lite mer vår/somriga kläder. En hel säck gick till Röda korset och två stora påsar till soptippen.
Kände mig så belåten att jag tog tag i detta, så det är gjort.
Lite andra förberedelser...(inför stundande kalas) Började beta av listan på lite smarrigt kaffebröd.
Havreflarn med smörkräm blev det och nu väntar jag på att sätta in sista plåten med Karins drömmar (ganska lik Jämtlandskakor, fast med choklad i) samma gräddningstiden dvs 1 tim / plåt).
Tänkte mig baka 5 sorter av goda kakor i fall det kommer oväntade gäster. Vet inte om det behövs egentligen, eftersom det blir att bjuda på matigare tilltugg och tårta också. Hur som haver så älskar mannen kakor, så de lär bli uppätna i alla fall:) 
Känner mig på betydligt bättre humör nu, när stormen har lagt sig. Känns bra!
 
Ha de gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela