kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

bara för att...

Publicerad 2015-01-31 19:19:00 i Allmänt

En "bara för att" dag som inleddes med lite pyssel.
En gammal skokartong tejpades och veckades full med lövtunnt silvertejp. Ett handtag från en vinbox fick en bra funktion.
 
 
Vi har pysslat idag jag och lille Alfred, (snart 5 år) eller rättare sagt...jag har pysslat till Alfred. En superhemlig låda blev det. Mitt barnbarn hade dock inte fullt så mycke tålamod som krävdes, för han var fullt upptagen med annat.
Han har sett barnprogram, liggandes på bordet i tv-rummet -bara för att... så brukar man inte göra. Han har fått äta i omgångar, när han kännt för det -bara för att... så brukar man inte göra. Han har fått bada skumbad nog så länge, stänka vatten över hela golvet -bara för att ...så brukar man inte göra. Han har fått äta nybakade chokladrutor och kokosbollar innan maten - bara för att... så brukar man inte göra. I morgon bitti blir det frukost under köksbordet - bara för att....så brukar man inte göra. Ibland måste man som barn få göra sånt som man som barn gärna VILL göra. Någon gång i alla fall:)
Lätt för oss, som mormor och morfar att säga, men ändå! Kul att skämma bort sitt barnbarn ibland:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela