kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Gardiner blev till gardiner

Publicerad 2015-01-28 13:13:39 i Före & Efter

Jag har en mängd olika panellängder som jag försöker återanvända till annat. Motiven på de allra flesta sådana gardiner är ju i regel väldigt snygga och därmed synd att kasta.
Jag har genom åren sytt en hel del gardinkappor av dem i stället, samt lite olika kuddfodral, tabletter och annat.
Här visar jag den senaste gardinkappan (omsydd av just panellängder)
 
- Före -
 
- Efter -
 
Just dessa längder har jag dock inte haft i min ägo, utan köpte dem faktiskt på en second hand-affär i stan. För att.....både färgerna och mönstret stämde så bra till färgerna i vårt gästrum. haha...
 
Nu är jag i självaste sytagen, så få se vad jag mer hittar på:)
Helst av allt så skulle jag ändå vilja... och behöva måla. Älskar att måla. Det är bl a två garderobsdörrar, insidan av ytterdörren, någon list och förstås någon möbel som står på tur. Det får dock vänta till närmare våren, eftersom det nu inte går att ha fönster och dörrar öppna för vädring. 
 
hej fr Ken
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-28 18:46:47

Fint!

Svar: Tack!
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela