kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Ljusen brinner fortfarande...

Publicerad 2015-01-06 17:32:00 i Allmänt

....fast allt som heter Jul och Nyår nu är ett minne blott!
Det här med levande ljus är rätt magiskt, skapar trevnad i alla lägen, alla årstider...
Julgranen är nu borta, likaså alla ljusstakar, stjärnor, tomtar och övrigt julpynt. De röda julgardinerna, den röda gigantiska mattan. Allt, ja allt är bortstädat, allt utom de levande ljusen!
Tänker tillbaka på högtiden som just varit och har haft ett litet personligt Julbokslut därefter.
Jag har:
1)  Bakat en hel del inför Advent
2)  Smakat  2014 års upplaga av Glögg
3)  Inte (för första gången) köpt julklappar till mina vuxna barn och deras respektive, utan bara satsat på          mina 4  barnbarn (det blir en upplevelse i stället för oss alla, lite längre fram)
4)  Åkt till min syster i Stockholm för att fira vuxenJul (för första gången)
5)  Tränat på att tänka lite mer på mig själv (känns ovant:) )
6)  Bjudit på en del middagar, som vanligt
7)  Ätit god mat och druckit mustigt gott vin med trevliga vänner.
8)  Fortsatt spela en massa sällskapsspel - Underbart!
9)  Varit orolig - jag är bara sån:)
10) Gått på Bio!
11) Umgåtts med människor jag tycker om
12) Haft dagar som jag bokat in med mig själv!
13) Haft tjej/surr-kväll med en av mina bästa väninnor!
14) Sett tv!
15) Gått långa promenader..önsketänkande! Måste bli bättre på det!
Brännt kilovis av ljus har jag i alla fall och tänker så fortsätta!!!
- Här en bild på en Julklapp jag fick av mig själv. Ramat  in den med en vit fjäder (ska symbolisera, ta det lugnt)
 
 
 hej på en stund!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: sandra

Publicerad 2015-01-08 19:23:35

Låter som en toppenjul!

Svar: En helt stressfri Jul var det allt. Har aldrig varit med om liknande. Detta innebär dock inte att vi glömt hur våra tidigare Jular varit. För visst är det nåt specilllt ändå att fira dem med barn och framförallt barnbarn. Julen är ju ändå till för barnen. Minns med glädje vår lilla julafton med de små och det värmer!
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela