kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Det här med "smutsrosa"

Publicerad 2015-03-31 17:29:50 i Allmänt

Ja, jag har fått det på hjärnan. Känns svalt, somrigt och alldeles lagom känner jag.
Har sökt kuddar och matta i rätta nyansen nu rätt länge och äntligen hittat det jag sökte. Två gardinlängder i smutsrosa, bara på den ena sidan, känns lagom och rätt just nu.
Har precis torkat golvet och lagt ut mattan och om inte mannen misstycker, så blir det denna.
 
I övrigt så planerar jag för matintaget under påsken:) Det blir blandad kompott av mat som hör påsken till.
Mannen jobbar och jag får storfrämmande minsann. Min fina syster från storstaden kommer och det ska bli så mysigt. Vi ska laga en massa god mat tillsammans, sitta framför brasan med ett gott glas rött och surra, kanske bada bastu, lösa korsord, spela musik och om vädret tillåter - lär det bli en och annan promenad.
 
Glad Påsk!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela